Virtual Radar Server

Voor alles omtrent het ADS-B gebeuren zonder een vaste plek.
Plaats reactie
jeroenlanders@gmail.com
REGISTERED
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 10:44 pm

Virtual Radar Server

Bericht door jeroenlanders@gmail.com »

Zijn er gebruikers van dit forum die interesse hebben om Virtual Radar Server op hun raspberry pi te laten draaien?
Het programma geeft een mooie visuele weergave van je ADS-B data.

Stafhunter
REGISTERED
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jun 08, 2020 9:04 am

Re: Virtual Radar Server

Bericht door Stafhunter »

Virtual Radar Server op je raspberry pi te laten draaien hoe doe je dat?

wat heb ik allemaal nodig en hoe instaleer je het.

ik wil een eigen radar server zonder dat ik ergens een abonnement bij af moet sluiten en dat ik ook geen internet nodig heb. maar wel met wifi of bluetooth kan werken. ik heb Airnav RadarBox en die werkt gewoon op b.v. mijn laptop zonder internet is dit ook draaibaar op een raspberry? civil geeft hij weer in tekst en via een landkaart maar helaas militair alleen in tekst wie kan mij er verder mee helpen

Egbert

jeroenlanders@gmail.com
REGISTERED
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 10:44 pm

Re: Virtual Radar Server

Bericht door jeroenlanders@gmail.com »

Hoi Egbert, militair verkeer werkt via MLAT

MLAT?

Vliegtuigen die alleen een 1090 MHz Mode-Stransponder hebben, zonder een ADS-B-functie, verzenden geen gegevens over hun positie. Zonder extra inspanning zijn deze vliegtuigen niet zichtbaar voor weergave in een ADS-B systeem of vluchtvolgnetwerk. Hiervoor kunnen de continue en automatisch verzonden statusberichten van de Mode-S transponder van een vliegtuig worden gebruikt voor wiskundige berekeningen, de zo- genoemd multilaterale methode (MLAT) voor positiebepaling. Hoe het werkt De positie van deze vliegtuigen (zonder ADS-B) kan worden gedetecteerd door het gebruik van minimaal 3 ontvangers voor een gemeenschappelijke ontvangst. Daartoe zenden de ontvangers alle ontvangen Mode-S-telegrammen via internet / LAN naar een centrale MLAT-server, die zeer nauwkeurig de positiegegevens berekent uit de transittijden van de ontvangstsignalen (TDOA-methode). De positiegegevens kunnen via het datakanaal aan elke ontvanger worden geretourneerd.

De positienauwkeurigheid is afhankelijk van het aantal ontvangers voor het ontvangende gebied. Hoe meer gegevens van verschillende ontvangers beschikbaar zijn, hoe nauwkeuriger het resultaat. De updateprestaties op de ontvangers zijn ongeveer een seconde. Onze server berekent doorgaans 1-5 locaties per vliegtuig en seconde, waarvan één per seconde wordt teruggestuurd naar de ontvangers. De latentie is ongeveer 1,5 seconde.

Als internet verbinding hebt op je laptop, ontvang je dan wel gewoon militaire kisten?

Plaats reactie