Nieuw! database uitlezen en updaten..

Alles omtrent het DutchRadar.nl ADS-B en MLAT netwerk.
DutchRadar
Site Admin
Berichten: 17
Lid geworden op: zo jun 07, 2020 1:42 pm

Nieuw! database uitlezen en updaten..

Bericht door DutchRadar »

Vanaf nu is het mogelijk om de luchtvaart register van Dutchradar.nl uit te lezen, te updaten of gewoon nieuwe toestellen toe te voegen.
Dit alles komt in een centrale database die voor iedereen toegankelijk is. https://dutchradar.nl/aircraft-database/

Met deze nieuwe uitbreiding willen we ook SBS-1 populate weer tot leven brengen waarvan de eigenaar een aantal jaren geleden is overleden.
Ze zochten destijds iemand die het wou overnemen, maar op mijn mails werd nooit gereageerd en sinds begin dit jaar was het domeinnaam die de software gebruikte vrijgekomen en door mij weer geregistreerd.

Aangezien het lastig is zonder scripts een werkend programma weer tot leven te wekken heb ik heel wat uren besteed aan reverse engineering, ofwel met software aan de haal om te kijken wat het doet en hoe. De basis HTML opzet had ik al een keer gekopieerd waaraan nu de benodigde zelfgemaakte scripts zijn toegevoegd en werkend is.

Nu het werkend is word SBS-1 populategebruikt om automatisch de database van VRS aan te vullen of te updaten, de software scant en pakt om de zoveel seconde een live toestel en gaat kijken of de gegevens gelijk zijn met wat er al in VRS staat, mocht dit niet overeen komen dan pakt hij de gegevens van de online database en plaatst ze in de database van VRS.

Om de koppeling met VRS en SBS-populate werkend te krijgen moet er wel met SBS-1/3 basestation gewerkt worden.
SBS populate is dan ook ontworpen om met basestation te werken aangezien VRS toen nog niet bestond.
Hierover komt een apart item met uitleg om deze koppeling te zetten.

Plaats reactie