ADS-B Dutchradar met LoRaWAN op Raspberry Pi

Alles omtrent het DutchRadar.nl ADS-B en MLAT netwerk.
JohanH
REGISTERED
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 14, 2021 10:15 am

ADS-B Dutchradar met LoRaWAN op Raspberry Pi

Bericht door JohanH »

Hoi allemaal,

Ben benieuwd of hier actieve hobbyisten zijn die net als ik van plan zijn om een combinatie van een ADS-B ontvanger (op basis van een RTL-SDR stick) hebben draaien op Raspbian (Raspberry Pi) welke tevens dient als LoRaWAN gateway. Mijn bedoeling is om een complete en vrij toegankelijke LoRaWAN gateway te bouwen op basis van een Raspberry Pi in een waterdichte buitenbehuizing en deze te combineren met een 1090Mhz ADS-B receiver inclusief versterker. Over veel componenten heb ik reeds de beschikking. Zoals een IP65 behuizing, een 48V PoE splitter naar 5V DC via 1x micro-USB & 1x mini USB. Een 48V Poe injector, een outdoor 1090-Mhz antenne met een 1090-Mhz versterker met filter (Uputronics) een RTL-SDR USB stick, een Raspberry Pi. Het LorAWAN hardware deel moet ik nog aanschaffen. Zijn er mensen die dit al draaien hebben? En zo ja welke hardware gebruik je voor het LoRaWAN gedeelte? Gebruik je een USB Wifi gateway adapter en welk LoRa board en welke 868 Mhz outdoor antenne?

De bedoeling is dat het geheel (waterdicht) buiten komt te hangen en als LoRa gateway én 1090Mhz ADS-B radarstation gebruikt wordt. Het geheel wordt via VNC met remote desktop beheerbaar. Het Dutchradar gedeelte met RTL-SDR stick op de Pi draait reeds, de ontvangst laat nog te wensen over. Nu alles nog qua hardware samenstellen, inbouwen van een werkend Raspbian image voorzien en dan buiten op de juiste hoogte plaatsen.

Wie-o-wie? Wellicht kunnen we ervaringen uitwisselen en gezamenlijk een zelfbouw project starten.

Groeten,

Johan

Plaats reactie